måndag 18 januari 2016

RUL idag

Oj vad tiden gick sakta på jobbet idag. På väg till sjukhuset blev jag paniknervös och inbillade mig alla konstiga saker.

Väl i väntrummet satt 2 par till, en med stor mage. Då slog det mig hur mycket bättre det kändes att sitta där alla var gravida, än på SU där jag såg alla nervösa par, vissa med jobbiga besked och man såg hur ledsna dem var. :(

Men iallafall...fick en såå mysig BM, henne hade man så gärna haft med på förlossningar!
Jag fick lägga mig ner med en gång och så började hon. Lite ovanligt att göra på magen och inte via nertill, där har det ju varit rusningstrafik senaste året med undersökningar och ingrepp...

Första sekunderna såg vi inget röra sig, vi bägge fick inre panik!
Fast sen så såg jag plötsligt ett hjärta slå och sen var h*n inte stilla nåt! Full fart och var magiskt att se!
Vi kunde se när h*n svalde fostervatten och knöt händerna osv. BM sa att allt såg bra ut och hon höll med SU om BF är 11 Juni.
Vi fick titta lite extra länge då hennes kollega kom och kollade lite snabbt med moderkakan (alllt normalt)
Vi ville inte veta könet, så blir att se i Juni. :)

Lättade & glada gick vi därifrån och på vägen hem köpte vi 2 Bodys & en liten mössa.
Är så fantastiskt att våran 4-celliga klump har blivit en liten människa.




2 kommentarer: