måndag 24 oktober 2016

Mitt sista inlägg

Detta blir mina sista ord i bloggen. Det har gett mig tröst att skriva av mig här när det varit tungt. Bra att gå tillbaka till och se hur det var vid dem olika behandlingarna, symtom osv.
Kan rekommendera er som är i startgroparna att göra en egen blogg. Går att ha den privat med.

Har precis suttit och läst mina gamla inlägg under våra IVF-försök, jag fick torka bort några tårar som kom.. Blev sån känslostorm, mindes hur allt kändes.
Minns chocken och glädjen över hur hon så starkt höll sig kvar och kom till oss, så efterlängtad & älskad.

Ni som följt min blogg vet att jag har hypothyreos. Jag läste att det kan innebära risker vid graviditeter, bla havandeskapsförgiftning.
 Jag nämnde detta för min BM på MVC och hon skulle se med läkaren. Han sa det inte alls var höjda risker och inget gjordes.

 Några veckor innan BF upptäckte min BM att jag fått högre blodtryck, så fick gå varje vecka på kontroll. 2,5 v innan BF hade det höjts rejält och det visade protein i urinen, så jag blev inlagd på sjukhuset för övervakning med bekräftad havandeskapsförgiftning!!
Lustiga är att jag långt innan anade att det skulle bli så. Fick sen höra av flera som jobbade där att risken för att få det ökar dessutom om det inte är samma pappa som innan, konstigt.
Efter 2 dygn blev det igångsättning och vårt mirakel föddes 2 veckor före BF.

Jag kommer låta min blogg ligga kvar, så den kanske skänker lite hopp för dig som nyss hoppat på denna omtumlande karusell.
Ge inte upp, plötsligt händer det.
Min arga drake inom mig är nu fri och flyger glatt ovan molnen!



Våran saga fick ett lyckligt slut!




2 kommentarer: