tisdag 2 december 2014

Ingen julklapp till oss

Tror tyvärr att min gynekolog hade rätt, när hon inte såg att något ägg var på g att släppa.  Jag har nu under äl-tiden inte känt av något hugg i sidan eller fått dem typiska äl-flytningarna, som jag så bra har märkt av  när jag tagit pergotime. Så får ställa in oss på att det tyvärr kommer bli en röd jul för mig, och inte på det positiva sättet.

Får gå till apoteket och hämta ut några kurer med pergotime istället, så jag har det redo och hoppas att det kan funka denna omgång istället. Tänk vad man utsätter sig för egentligen, månad efter månad. medan andra bara HOPPSAN, jag är gravid.  Hmm... livet är verkligen konstigt funtat. Orättvist är bara förnamnet. Vi velar även fram och tillbaka om vi ska berätta för närmsta familjen, men tror vi avvaktar ett tag till.

Går även och väntar på att höra från Sahlgrenska, ifall min remiss kommit fram och framförallt om dem godkänner den!! Jättenervöst faktiskt. Hade ju varit så förbannat typiskt ifall dem inte gör det. Bara hålla tummarna för det också.  Någon mer än mig som börjar få skavsår efter alla tumhållningar för en själv och andra som kämpar???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar