måndag 21 september 2015

Nu ruvas det igen

Var svårt att somna igår kväll, låg och funderade på våran resa genom allt... Sen gick vi nervösa hela förmiddagen, rädda att telefonen skulle ringa. Men inget samtal kom, så vi satte oss i bilen och åkte mot Sahlgrenska. Väl där kom vi in snabbt och jag fick byta om. Fick höra att vi var först för dagen, så bra. Jättego personal, som alltid. Det ska dem ha stor eloge för!

Väl inne, så berättade embryologen att det första den tinade upp hade klarat sig och inte förlorat någon cell. Förra gången hade den tappat en, så var bara 3-cellig. Men nu var det en fin 4-cellig. Läkaren sa att jag även hade en bra slemhinna. Något som var nytt denna gången, var att dem hade en kamera där embrylogen släppte ut embryot på fatet och vi fick se hur den såg ut, man kunde verkligen se alla cellerna...fascinerande. Sen sögs den upp i katetern och fördes in. Från vi satte oss till vi gick därifrån tog totalt 40 minuter bara, jättesmidigt idag. Läkaren sa att jag inte ska stressa eller bada dem närmsta dagarna, sen leva som vanligt.
Jag ska fortsätta med lutinus 3 ggr per dag och det varar fram till 1a vul, ifall vi lyckas!!  Huua.. Jag som inte är ett stort fan av dem. Tar även progynon-tabletter 2 ggr per dag, trappas ner ifall jag plusar.

Låt oss hoppas nu att detta är en stark liten i mig. Jag ska kalla den kastanjen, känns rätt i hösten som viner utanför. Låt den växa sig stark och frisk nu. Detta är verkligen den mest jobbiga period...att vänta dag efter dag, dem går såå sakta. Testdag blir 5/10. Vid vårat ET kom mensen vid  dag 13 och vid förra FET kom den vid dag 11.... håll tummarna nu är ni snälla. :)




4 kommentarer:

  1. Åh så spännande att du ruvar nu!! :) håller mina tummar stenhårt ✊
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår! :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna hårt och hejar på kastanjen :) /Chasingdreams

    SvaraRadera
  4. Tack för erat stöd!! Värmer. :)

    SvaraRadera