fredag 4 september 2015

Så långt hittills

Maj 2013 - Jag tar förväntansfullt ut min spiral

Juni 2013 - 1a misslyckade försöket

Mars 2014 -  Utredning på oss börjar och får reda på att jag har PCOS (Sökte för min oregelbundna, långa menscykel, men läkaren satte igång utredningen med en gång)

April 2014 - Besked om att D har bra simmare

Maj 2014 -  Får reda på att jag har Hypotyreos(underfunktion av sköldkörteln) så får börja med levaxin.

30 Maj 2014 - Jag hittar ett gravtest liggandes, tar det mest för skoj skull, då mensen är väldigt sen som månaderna innan. Då dyker ett oväntat starkt plus upp, glädjen och chocken är fantastisk för oss!

4 Juni 2014 -  Då vi inte vet hur långt det är gånget, så blir det VUL. Vi får se ett litet vackert hjärta slå, är v. 6+1  Våran lyckligaste dag!

Fredag den 13 Juni 2014 - Symtomen försvann dagen innan, jag ringer och får komma in och som jag fasade, såg vi att det inte längre slog något. ett MA är konstaterat. Hemska, vidriga dag!


24 Juni 2014 - Efter 2a uttlåtande, så blev det skrapning idag och jag har aldrig känt mig tommare.


Augusti 2014 - 1a kuren av med Pergotime, ger ÄL, men blir ändå inget.

November 2014 - Efter flera kurer pergotime, som inte lett till något plus, så får jag göra en spolning av äggledarna, som såg jättebra ut. Gynekologen skickar nu en IVF-remiss till Sahlgrenska i Göteborg.


Januari 2015 -  Får samtal från SU, som undrar om vi vill vara med i en studie och isåfall kan börja med IVF tidigare, såklart sa vi ja! Väntetiden är vid detta tillfälle på 5-6 månader annars.


Mars 2015 - Vårat 1a IVF/ET och får 5 till frysen.


April 2015 - Misslyckandet är ett faktum


Juni 2015 -  Vårat 1a FET, 1a embryot överlevde upptiningen och sätts in. Tyvärr misslyckades det också.

Augusti 2015 - Börjar långa protokollet för vårat 2a FET


September 2015 - Förhoppningsvis blir det insättning.



Detta är en kortfattad sammanfattning om vad vi gått igenom hittils och det är inte konstigt att våra krafter försvinner mellan varven. Nu väntar en till höst/vinter med försök och bara hoppas att det ska få lyckas till slut. I annat fall har vi iallafall varandra och gjort allt vi kunnat.














2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Din/eran färd är så fantastisk och skänker styrka att kämpa vidare. :)

      Radera