söndag 27 september 2015

Ruvardag 6

Dagarna tickar på. Om en vecka kommer vi veta... Ska vi få glädjas eller gå igenom en ny depp-period? Blir det en ny omgång, är det sista gången med det gänget vi har i frysen. Man får bara 3 FET-försök per IVF- omgång. Våra har ju överlevt upptingen varje gång, så isåfall blir 2 lämnade där sen...känns ju lite taskigt. Dem sparas i några år, ifall vi vill bekosta själva sen eller försöka få syskon.

Vi borde hinna med ett till försök i år, sen blir det nytt äggplock nästa år. Uch det var ingen behaglig upplevelse. Därför måste det lyckas nu!!

Jag tycker det är kul med horoskop, stämmer ibland. Det fick jag bevisat i veckan. Jag läste i början av veckan om att jag skulle få ett oväntat graviditetsbesked... Först blev jag glad och tänkte på oss, men kom på att det blir ju för tidigt att veta. Så har gått i veckan och väntat... Igår kom det. Några som jag inte alls trodde skulle skaffa igen. Dem är lite äldre och har sen innan, men jodå, uch svårt att kunna glädjas.
Idag kom även en arbetskompis's son förbi med sin nyfödda dotter, då skulle ju det såklart gullas från alla.

Det är dock lättare i vardagen, inte lika ofta i tankarna. Tacksam för dem vänner som vet om vår sits, och stöttar så gott det går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar