fredag 2 oktober 2015

Plötsligt händer det!

Det är så ofattbart, vi har plusat!!
 Vi blandas av känslor med glädje och rädsla! Med en gång sätter hjärnan igång att planera och se framåt, samtidigt som vettet drar i bromsen av oro, rädsla. Det är en så lång sträcka att gå innan vi är i mål, men vi ska verkligen försöka att tänka positivt och hoppas att nu är det äntligen vår tur. :)

Jag har känt lite småtecken, men försökt att tänka bort det, då det lika gärna kan vara inbillning, men i onsdags(ruvardag 9) så när jag kom hem efter jobbet på kvällen, så gick jag in och tog ett "testa tidigt"-test, det kom fram ett svagt plus, det har det aldrig gjort innan vid denna tidpunkt och jag vred åt alla håll, visst ser jag något...som ni ser här.



Men jag var ändå osäker och chockad, det lyckades! Våran lilla kastanj har bäddat in sig där inne. :)
Tro det eller ej, men jag sa inget till D, utan jag ville vara mer säker och isåfall överraska honom, så jag la mig med ett leende den kvällen och hade väldigt svårt att somna.

På morgonen, när han gått till jobbet så tog jag ett vanligt gravtest, först kom inget upp, då tappade jag först hoppet och kände mig ledsen och lurad, men så plötsligt dök det upp ett svagt streck, syntes knappt, men var där. Inte kunde jag hålla mig, så när jag sen var kissenödigt igen, så tog jag mitt digitala test, som legat länge och väntat i en låda och provade med det också. Det tickade jättelänge innan det dök upp, längsta minuterna i mitt liv..för nu skulle det ju komma fram om det bara var spökstreck eller på riktigt...


Underbara ordet "Gravid"  efter så lång tid, ser vi det äntligen igen! 1,5 år efter vårat hemska ma.

Lyckan är total, samtidigt blir jag så orolig, vill det ska gå bra! Jag skulle jobba kväll igen och funderade hur jag skulle berätta det för honom, få se hans min. :)
Kan säga att timmarna gick såå sakta på jobbet, ville ju bara hem. Väl hemma,  sa jag åt honom att sätta på en film och då passade jag på att lägga en kanelbulle i ugnen och kom sen och satte mig i soffan. Efter nån minut sa jag att jag hade lite gott åt oss, och om han kunde hämta det i ugnen. Han kom tillbaka med bullen i handen och undrade varför jag bara hade lagt in en bulle, fortfarande kopplade det inte, han sa att då delar vi på den, och satte sig. Jag hade svårt att hålla mig för skratt och fick tillägga att detta är en speciell bulle och pekade på den...tog några sekunder, sen såg jag hans ansiktsuttryck ändrades och han "va nä, är det sant?" han blev ganska chockad och glad kan jag säga. han kramade mig och vi skrattade gott.  "En bulle i ugnen" kan jag rekommendera att göra som roligt sätt att berätta på. ;)


Så vårt lilla 2dgs 4celliga embryo ligger nu och gror och om allt nu går som vi hoppas, får vi en liten till oss i vackra grönskande Juni!
För några dagar sen fick jag en pytteliten färsk blödning, kanske var en nid-blödning då, för kom inget mer. Att jag började misstänka var att jag behövde gå och kissa oftare, hade lite sura uppstötningar och får snabba vrålhungriga känslor. Dock ingen trötthet eller ömma bröst så, men kommer säkert frampå.
Nu vet jag inte om det är riktigt, men enligt den uträkning jag gjort, så är jag i v.3+6, så vägen är lång, men just nu gläds vi och tackar för att IVF finns och gjort detta möjligt för oss, gett oss chansen, hoppet.




16 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles tårögd när jag läser. Stort grattis till er och heja kastanjen! Du ska se att det är er tur att lämna barnlösheten bakom er. Der låter mysigt med en junibebis :). Jag minns själv känslan när det magiska svaga strecket äntligen dök upp efter alla år. Det är tur att ivf finns. Jag känner tacksamhet varje dag jag tittar på lillebror. Hoppas allt går bra och att du kan njuta av lyckan! Stor kram, Chasingdreams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja det är helt fantastiskt. verkligen ett mirakel, som man får vara med på från start. :)
      Hoppas allt är bra med er!

      Radera
  2. Stort grattis! Plötsligt händer det ja! Jag har läst din blogg ett tag och hoppats på att det skukke gå vägen :). Jag plussade själv för två veckor sen efter vårt första fet så då ligger vi ca lika i tiden :). Grattis igen! Sara

    SvaraRadera
  3. Åh blev tårögd! Sort grattis och hoppas det går hela vägen!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Halkade precis in på din blogg och blev så glad när jag såg att vi ligger ganska nära varandra i tid. Jag plussade idag på RD13, har TD på onsdag. Känslorna är minst sagt all over the place då vi har haft en lång och tuff resa med två missfall, många misslyckade FET och en dotter som blev ett änglabarn endast en dag innan BF. Tar en dag i taget nu och hoppas att vi kommer kunna följas åt på den här resan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis du med! Vilken tuff resa ni har haft! Har du en blogg?

      Radera
    2. Ja jag har en blogg men har inte riktigt bestämt mig för om den ska vara öppen eller inte. Just nu är den inte det men jag kanske kan släppa in dig. Återkommer om detta ��

      Radera
  5. Grattis! Är själv i v. 31 efter att ha haft svårt att bli gravid. Minns så väl känslan och blev alldeles tårögd av inlägget. Underbart! Grattis grattis grattis!

    SvaraRadera
  6. Åh Gweny! Vad glad jag är för eran skull! Som många andra blev jag helt tårögd när jag läste detta. Har kollat din blogg lite då och då för att se hur det går för er. Är ju fortfarande nyfiken och vill att det ska gå bra för alla. Håller tummarna för eran lilla kastanj, lycka till framöver! :-D Så underbart!
    /Lillytroll

    SvaraRadera
  7. Åh Gweny! Vad glad jag är för eran skull! Som många andra blev jag helt tårögd när jag läste detta. Har kollat din blogg lite då och då för att se hur det går för er. Är ju fortfarande nyfiken och vill att det ska gå bra för alla. Håller tummarna för eran lilla kastanj, lycka till framöver! :-D Så underbart!
    /Lillytroll

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket alla för era rara ord!! Bara Hoppas det ska gå vägen nu. :)

    SvaraRadera
  9. ååååhh så underbart!!! <3
    Grattiskramar!!

    SvaraRadera
  10. Åh! Vad roligt! Ett stort grattis!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Är så glad för er skull! Heja kastanjen och heja er! Äntligen!!!kram från tovemaja

    SvaraRadera
  12. Åh grattis grattis :) Hoppas de verkligen håller i sig nu :) Själv är jag idag på ruvardag 3 med en blastocysta och jag är så sjukt orolig men försöker slappna av! Men de är då rakt inte lätt. Men får se om 12 dagar. Kommer med stor sannolikhet tjuvtesta då de där med att vänta är inte min starka sida :)

    SvaraRadera