tisdag 13 oktober 2015

Hastig undersökning imorgon

Idag ringde min ansvariga läkare från SU, hon hade inte sett något om en sammanväxning i journalen, men jag vet att den förra sa och visade mig. Det enda hon såg, var att det en gång inte hade varit så bra slemhinna. Jag skulle få en tid att komma in för att kolla över livmodern och spola igenom den, men tycker att dem borde se om det är något konstigt under alla besök jag har varit där innan. Iallafall skulle hon se om det fanns lediga tider snart, då det måste ske innan äl-tider och ny mens. Jag frågade hur planen såg ut för nästa FET. Hon sa att dem då tinar upp dem sista 3 i frysen och låter dem växa på sig till blastocyster, för att sen välja ut den bästa. Jag kunde inte låta bli att höra om dem inte kunde sätta in 2 st av dem, men det gick inte. Då dem har vissa regler dem följer och detta ändå är vårat 1a IVF-försök, men skadade ju inte att försöka iallafall. Vet att dem oftast bara sätter in 2 under speciella omständigheter eller om det är ens allra sista försök kvar...

Ialalfall så ringde en BM upp ganska snabbt och jag fick en tid redan imorgon! uch, inget jag ser fram emot, är dessutom förskyld med. Jag ska ta 2 panodil och 2 voltaren en timme innan undersökningen. Får vi se om det visar något, gör det inte det så blir det att fortsätta med planeringen för nästa FET.


Jag kan avsluta detta inlägg med något roligare iallafall, vi har köpt hus!! Blev klart igår och känns jätteroligt Har vi något annat att lägga tankarna på och få syssla med. Vi har letat ett tag och det finns möjlighet med ett bebisrum, samtidigt som det i värsta fall kan användas till annat. Vore såå fantastiskt ifall vi kan få lyckas nästa gång, isåfall börjar vi nya året med en liten i magen och ett nytt hem. Vore så fantastiskt att få en nystart, få se lite mer glädje och ljus i våra liv. Vi kan bara fortsätta hoppas och drömma...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar