onsdag 14 oktober 2015

Blev ingen spolning idag

För när jag låg där i gyn-stolen, så kollade läkaren i livmodern och gick sen för att hämta "min" läkare, som också ville vara med under undersökningen. När dem kom in och tittade igen, så sa dem att där var en hinnsäck! Vet när jag tittade på skärmen, så såg jag en mörk cirkel, men tänkte inte mer på det. Så dem sa att dem inte kan göra en spolning då, utan jag ska komma tillbaka om 2 veckor för ett nytt VUL.  Jag låg där i chock och fattade ingenting! Dem sa att man kan få blödningar och det ändå är något där, sånt händer. Öhh sånt händer? Dem får inte göra detta... det är ren ångest och rädsla. Jag hade förlitat mig på att det var över och såg nu framåt, men nu ska detta plåga mig i 2 veckor, innan vi säkert kan veta. BM försökte lugna mig och förstod jag var orolig, för jag haft MA innan. Den läkaren jag träffade först satte sig med mig och gick igenom det. Jag frågade om det kan vara sån ofostrlig graviditet, men det kan dem inte veta än sa hon. Jag frågade även om det kan ha varit 2 st och att 1 inte hade klarat sig, men det trodde hon inte för då skulle dem fortfarande ha sett "rester" av det... Hon sa i dessa fall så är det 50 % chans att det går bra.... I annat fall är det väl ett tidigt MA, och kroppen har återigen inte fattat att det slutat...
Men hinnsäcken stämde i storlek med tiden, är v.5 sa dem, så blir då VUL i v.7 och då bör man ju se något mer och ett hjärta slå. Är inget ovanligt att man bara ser en hinnsäck i v. 5, men jag är väldigt tveksam, då mina symtom ändå försvann och jag blödde i flera dagar, som en riklig mens, inga små duttar direkt.

Detta är inte en glädjes dag för mig, detta är fruktansvärt psykiskt!!! Ska jag behöva åka in för att återigen se att det inget är och behöva få hjälp att få igång det... Jag vet varken in eller ut, nu återstår det bara att vänta och se...
Men iallafall så fick jag bevis på att jag hade rätt...att det faktiskt stämde och inte var "falskt" som den förra BM sa till mig i telefonen.
Jag tog i vilket fall ett nytt digitalt här hemma och det visade "Gravid 2-3 veckor"  men kroppen har lurat mig förut, hur sjukt är det inte???

4 kommentarer:

  1. Herregud! Jag förstår hur du känner det. Nu bara hoppas jag att det trots allt har gått bra. Jag håller tummarna och hoppas att du kan slappna av under de två nästa veckorna. Kram

    SvaraRadera
  2. Å men Gweny! Detta MÅSTE bara vara ditt mirakel... Det MÅSTE! Ett nytt digitalt om en vecka? Kramar från tovemaja

    SvaraRadera
  3. Ja ni... Galet är det iallafall! Tyvärr är det nog kroppen som inte fattar bättre..., MEN ändå lite skönt att få visat dem att jag hade rätt, inte inbillning!

    SvaraRadera
  4. Förstår att det känns lite tungt och oroande. Men än så länge låter det ju positivt. Jag blödde väldigt mycket vid en graviditet. Det syntes inget så tidigt. Men i v8 fick vi se ett hjärta slå. Tyvärr blev det ett MA senare men det var pga något annat.

    Jag håller tummarna hårt!!!

    Kram

    SvaraRadera