lördag 31 januari 2015

Bara en önskan

Jag har alltid varit sån som vill ta reda på mycket fakta och läsa statistik osv för saker som jag lär mig om. Så har såklart läst på mycket om IVF, och skillnader med kliniker, färskt, fryst osv

Igår läste jag en artikel om att när det är "normala" befruktningar så är det 51% chans att få en pojke(detta har jag vetat sen innan) men sen att vid IVF, så är det 53% chans att få en pojke och vid ICSI(spermieinjektion) är det 50 % chans.

Lite smårolig fakta, men absolut inget som spelar roll för oss vad det gäller kön. Bara glad vi kan lyckas få ett barn, närsomhelst på året, vilken dag som helst. När man börjar att försöka få barn så är man lite blåögd och planerar att tex maj blir bra att få i, eller hösten är skönt att få i... Men vad spelar det egentligen för roll? Blir så trött när jag läser om folk som önskar ett visst kön, varför kan folk bara inte önskar sig ett barn, var glada att ni ens KAN!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar