torsdag 5 februari 2015

Kvar står jag

Jag har tidigare berättat om en vikarie på jobbet, som också haft problem med sekundär barnlöshet. Jag tipsade henne om den privata gyn-mottagningen jag gått på och hur pergotime fungerar.  Nu var det ett tag sedan vi sågs, men nu stötte vi på varandra. Jag frågade hur det gick och märkte att hon först inte riktigt ville berätta, men så sa hon att hon är gravid! Jättekul att det fungerade med pergo för dem och önskar er all lycka till, verkligen!

Fast ändå står man klyven och inser att återigen står man kvar, när andra lyckas och får fortsätta på vägen. Gör ont inom mig att det inte vill fungera och hoppet börjar sina mer och mer. Visst nu står vi inför IVF, men det finns inga garantier, hur ska man våga tro? Även om vi lyckas, kommer jag vara så orolig för ma igen, fy alltså, varför kan det bara inte få gå bra?

Nu ska jag iallafall väg i helgen och träffa en go vän och gå på melodifestivalen i Göteborg, och så ska vi bo på hotell. Är såå välbehövligt och ska bli så kul att träffas, då vi för sällan ses. Ladda batterierna lite inför nästa vecka, då jag börjar med behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar