onsdag 25 februari 2015

Fick svar snabbt

BM mailade mig snabbt tillbaka igår. Hon skrev att ofta så kommer blödningen igång inom 14 dagar efter man börjat spraya. Tycker mig känna igen orden, att hon nog berättade det när vi var där. Fast var så mycket att ta in då.  Bara för det så började det lite på kvällen och idag är det igång vanligt. Hon sa att vissa inte ens får en blödning, så var lite orolig i onödan. Nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt och jag får reda på om jag kan börja med sprutorna, som ligger och väntar i kylskåpet.

Ska jobba nu ikväll och imorgon, sen är jag ledig i 4 dagar, ska bli så skönt. Var lite fundersam över att behöva springa och lämna blodprov, när jag var på jobbet, men som skönt är så var det på en ledig dag jag ska göra det. Dock när BM ska ringa och berätta svaret, så gör jag kväll(hon skulle ringa på em), men får väl ha mobilen på vibration, så får jag säga att jag väntar ett viktigt samtal och måste gå ifrån.

Jag har inte berättat något än på jobbet för någon, står ingen direkt nära där längre tyvärr, hon jag hade mest kontakt med har slutat. Blir väl tvungen att berätta för chefen sen när det närmar sig för äp, egentligen inget jag vill, då det känns så privat. Men vi har sån policy att om man är sjuk ett visst antal gånger inom ett halvår, så måste man ha samtal med chef och nån "expert" utanför vad det beror på osv. Tja... hade väl på ett sätt varit kul att slänga det i ansiktet på dem varför man varit borta... ;)
Men nä, får väl berätta innan, så chefen är lite förberedd om det blir sånt möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar