tisdag 24 februari 2015

sprayar på

Det är min 8e spraydag idag. Har gått bra hittils, men tur att jag har min medicinapp, som påminner mig. Hade nog glömt det några gånger annars, när jag har mycket att göra.

Inte känt av så mycket biverkningar, värst var väl igår. Mådde illa, kände mig svullen i magen och sen på kvällen kändes mina ben tunga och svullna. Idag känns det bättre dock. Sen är det ju lite humörsvängningar som spökar, men ganska vanligt läste jag. Har inte fått min mens/blödning ännu, undrar när den ska komma och om det påverkar fortsätta behandlingen? Har mailat dem och frågat, se vad dem säger.

På måndag ska jag ta blodprov på min VC och sen skicka in det själv, dagen efter redan ska min BM ringa och berätta hur det verkar, hoppas nu att nedregleringen gått som planerat.


Igår såg jag en dokumentär i 2 delar. "singel och barnlängtan" på UR, var om en ensamstående äldre kvinna i USA, som bestämde sig för att försöka skaffa själv, var en intressant, privat inblick i hennes liv.

Jag undrar så hur det ska gå för oss, ibland tycker jag att jag bara läser om såna som misslyckas, medan sen läser jag om dem som lyckats och allt gått bra. I vilken grupp kommer vi hamna tro?


1 kommentar:

  1. Mensen brukar komma mellan dag 8-14.

    Verkar vara en intressant dokumentär. Tack för tipset! :)
    Kram

    SvaraRadera