torsdag 12 februari 2015

Nu är det igång!

Mitt schema ser ut såhär:

Idag började jag med Provera, ska ta det i 10 dagar, för att sätta igång en blödning, då jag har så oregelbunden och lång cykel.
 5 dagar in, ska jag börja med en slags nässpray- suprecur, som ska nedreglera min cykel. 3 gånger per dag fram till jag ska ta ägglossningssprutan.

Jag ska sen lämna ett blodprov, så hör dem av sig när jag ska börja med sprutorna, Gonal-F, som ska få mina ägg att växa på sig. Går allt sen bra, blir det dags för ägglossningssprutan, som ska tas exakt på den dagen och klockslag som läkaren säger.

Kommer förmodligen även bli att jag får komma in på UL för att se hur äggblåsorna växer och förhoppningvis blir det äggplock v.12, om allt nu går som planerat och 2 dagar senare kommer dem sätta in ett tillbaka till mig.  Mycket spännande veckor framför mig och hoppas jag inte får för många biverkningar och överstimulering av allt. En risk när man har PCO, att det kan växa på massa äggblåsor. Håll tummarna är ni snälla!



Nu till något annat, fick reda på av en nära vän att en gemensam klasskamrat till oss i gymnasiet har gått bort i en olycka. Jättetragiskt, så ung och hon var så snäll och godhjärtad. Levde livet fullt ut och upptäckte världen och såg och jobbade med fantastiska djur. Hon gjorde allt som jag egentligen hade velat göra, men aldrig kom till att våga mig ut att göra. Världen har förlorat en otrolig djurkämpe, om det finns en djurhimmel, så är du där nu, vila i frid M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar