torsdag 7 maj 2015

Här käkas det tabletter och sprayas!

Har legat lågt ett tag, inte hänt så mycket. Jag tar mina provera-tabletter, ingen mens har kommit ännu. Dock så blev jag väldigt uppblåst i magen dem första 3 dagarna med dem denna gång, fast har gått över nu. Sen i måndags har jag även börjat att spraya 3 ggr per dag igen, känner inte av något nämnvärt, lite humörsvängningar, men det kan ju lika gärna bero på situationen i sig. Ska spraya nu i 2 veckor, sen blir det att lämna blodprov och se när jag kan börja med progesteron-tabletterna.

Veckorna kryper fram, vill ha veckan för insättning nu!! Samtidigt har jag dem senaste veckorna stängt av våran situation ganska bra, jag tror att jag börjar ställa in mig på att det kanske inte kommer bli något. Det är tufft efter allt att det faktiskt kan gå. Men samtidigt sker mirakel hela tiden. Idag läste jag om en tjej som kämpat läänge och nu äntligen har plusat, så glad jag blev för deras skull. Plötsligt händer det, som hon själv skrev.

Nu är det bara 6 veckor kvar till semestern och det ska bli välbehövligt, bara få vara och umgås med sina nära och kära och ta dagen som den kommer. Vi har samma veckor ledigt med, jättekul. Fast redan nästa helg ska vi på en liten minisemester, skönt att komma hemifrån lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar