fredag 29 maj 2015

Ett bakslag

Jag kom in i tid till mitt besök och det var en läkare, som jag träffat innan. Hade glömt om jag skulle kissa eller inte innan, så fick snabbt göra det efter läkaren frågade om jag gjort det. Sen var det hopp i stolen och hon började mäta. Tyvärr så var slemhinnan "bara" 6 mm. Minst 7 mm ska den vara sa hon, så jag blev såklart väldigt besviken på min kropp, återigen.

Hon sa att jag ska öka upp dosen med östrogentabletter till 4 per dag och fick även utskrivet östrogenplåster, som ska bytas varannan dag. Herregud, som jag inte är tillräckligt proppad med hormoner och mediciner. Pricken över i var när jag skulle hämta ut dem, då hade tydligen en ny period börjat för mig, så var inte längre gratis. 400 kr försvann bara sådär, lagom skoj. Enda positiva var att nu är mina besök fria iallafall. Så jag ska tillbaka dit igen på torsdag nästa vecka, får verkligen hoppas det ser bättre ut då. Vad händer annars? mer medicin eller avbryter dem tro? Fast läkaren var ändå vettig och sa att det är ju bra att vi kan kolla hur det är, så när vi tinar upp era embryon är det mest optimala tiden för att sätta in.

Hon var ändå positiv då jag haft en bra slemhinna vid vårat första IVF, Så måtte det bli så nu med. Fast känns ändå så trist att istället för återföring så blir det en koll igen. Ingenting kan gå smidigt känns det som.

Huset vi budade på gick upp för mycket över våran budget med, så det fick vi släppa. Bara fortsätta leta där med. Lagom rolig start på helgen, men vi får försöka att koppla av och rå om varandra och ta nya tag nästa vecka.

Hoppas ni alla får en skön och bra helg!


1 kommentar:

  1. Jag hade 7mm på min slemhinna idag och får återföring på torsdag. Konstigt det skiljer sig så mycket i hur man går vidare?

    SvaraRadera