onsdag 8 april 2015

Nu väntar vi på sköna Maj

Igår ringde min BM och vi pratade en liten stund, kände mig helt matt efteråt. Hon höll med mig om att det är nog bäst med att göra ett stimulerat FET, då jag så sällan har egen ÄL och oregelbundna cykler. Det kommer tyvärr bli provera, spray och något mer som ska tas, dock inte sprutorna. Så blir en lång procedur igen, kändes väldigt segt. Gör man ett ostimulerat/naturligt, så krävs det ofta ingenting extra, utan bara att hålla koll på när ÄL är.

Jaja..vi får hoppas att det kommer bli värt det. Dröjer till Maj nu, så blir en liten paus från allt iallafall. Skulle detta FET inte lyckas, kommer vi sen få vänta till efter sommaren, så blir isåfall semester från det också.

Jag var och lämnade blodprov idag, för att dem ska mäta HCG i blodet och ha till studien jag är med i. Kändes så otroligt onödigt och slöseri med tid, pengar för deras räkning och för mitt psykes skull, då det inget är, men var ett nödvändigt moment för studien. Sen är jag klar i den, var bara i vårt 1a försök som studien omfattade. Enda som består av den nu för min del är att dem kollar upp oss om 2 år och ser hur det gått. Nu får vi fortsätta som "vanliga" IVF-par, men jag hoppas få ha kvar min BM, för hon är väldigt bra och svarar snabbt på mina mail. Hon ska ringa imorgon och berätta provsvaret och gå igenom schemat för vårat FET.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar