fredag 10 april 2015

Ny plan, ny väntan

Nu har vi en ny plan. BM ringde igår och gick igenom allt kortfattat. Hon skulle skicka papper om allt och be läkaren skriva ut recept.

Det blir ett stimulerat FET med planerad insättning v.23.  Jag som hade hoppats på Maj. Jag ska börja med tabletterna provera 30/4, sen blir det spray och lämna blodprov. Efter det bedömer dem när jag ska börja med östrogen-tabletter och sen ska jag in för VUL, för att se hur slemhinnan ser ut.

Några dagar innan insättningen, ska jag börja med lutinus och hålla på med det fram till VUL, om jag då plusar förstårs. Så slipper sprutorna denna gång, men hade hellre tagit dem än lutinus. Det är bökigt, kladdigt och inte för smidigt att ta när jag är på jobbet...

Måtte det få lyckas nu!! Alla ägg som frystes var med IVF och såg bra ut. Hoppas det är riktiga fryskämpar, ungefär som Jon Snow i Game of thrones! ;)

Om allt går som planerat, bör testdag bli nära midsommar. Jag börjar min semester då, så antingen en fantastisk rolig start eller en deppig, fast med möjlighet till nubbe.


5 kommentarer:

  1. Hur lång tid tar det från första behandlingsstart (tabletter etc) till själva instättningen? Planerar själv för fet men har inte fått någon info än! Lycka till med allt !

    SvaraRadera
  2. Hur lång till tar allt som allt från första beh. Start ( tabletter etc) till instättningen? Planerar själv för fet, men har inte fått info än! Lycka till med allt

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla Och tack! :)
    Det beror på om du får göra en stimulerad eller ostimulerad. Mitt kommer ta lika lång tid som med en vanlig ET, så lite drygt. Så 4-5 veckor. Med ostimulerat blir det efter din egna äl och dem flesta slipper ta extra hormoner.
    Lycka till du med!

    SvaraRadera
  4. Ok! Ska också göra stimulerat då jag har oregelbunden mens! Kan man börja med tabletterna närsomhelst i cykeln eller måste man vänta till mensstart?

    SvaraRadera
  5. Det brukar vara runt då ens mens kommer/skulle komma. Jag kommer ta tabletter som framkallar en blödning/mens.

    SvaraRadera