söndag 6 juli 2014

Jag vill ju också

Jag vill ju också vara gravid! Gå runt med ett löjligt leende på läpparna och veta att man har ett litet mirakel i magen. Att det kunde ha varit så just nu, gör det ännu jobbigare. Försöker att inte tänka på det, men ibland så sköljer det över mig och tårarna är inte långt borta. Läste en ny blogg jag hittade idag, dem hade efter många års försök med IVF osv, äntligen lyckats bli gravida med ett syskon genom äggdonation. Vilken lycka! Men ändå blev jag lite avundsjuk...vill ju med!

Hela min kropp skriker efter att få vara gravid och blir inte lättare att jag överallt ser gravida kvinnor! Man hade ju hunnit drömma, planera och så försvinner allt lika snabbt. Återigen står vi här med 100 frågor...kommer vi lyckas igen? När, Hur? Så rädd att vi inte ska lyckas få 2015 heller... 2014 är passerat och nu börjar månaderna försvinna i 2015 med, får nästan panik av tanken. :(
Även om vi skulle lyckas igen, kommer jag vara jätterädd....får bara inte hända igen.

Nu har jag iallafall jobbat min sista helg innan semestern. Har 3 dagar kvar nu, ska bli såå skönt. Totalt blir det nästan 6 veckor ledig, behöver verkligen det. Ladda batterierna, för vad som verkar återigen bli en mörk och tung höst. Var ju så glad att se fram emot att se magen växa och vara ledig i vinter inför det som skulle stunda. Vet att det inte är någon idé att tänka så längre, men får skriva av mig här, så blir det lite lättare.
Hoppas min läkare hör av sig i veckan, annars ringer jag på fredag och kollar vad mina värden ligger på. Jag ska verkligen försöka tänka bort det, så mycket det går nu i sommar. Njuta av västkustens vackra nakna klippor och dofter från salthavet, det är yoga för själen! Vi har turen att bo så nära. Har ni aldrig varit där, så rekommenderar jag det varmt. Vackraste i Sverige och så härligt på alla sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar