torsdag 3 juli 2014

Ny väntan igen

Idag var jag och lämnade blodprov för sköldkörteln. Måtte det nu visa bättre värde, så vi kan börja försöka snart igen. Är dock medveten om att det kan dröja länge innan det blir bra. Med min vanliga otur i livet, så hade väl det varit pricken över i. Är iallafall ledig i 2 dagar, så skönt. Vädret kunde dock varit roligare. För övrigt så får man höra överallt runt sig om gravida, bebisprat osv osv. Har börjat bli duktig på att stänga av det jag hör och blocka känslorna, går ju under annars av längtan. Bläddrade i min almanacka och såg att jag glömt att ta bort om mitt nästa MVC-besök....fy vad det kändes att se det...skulle ha varit i 12e veckan då. Tog en penna och strök över det rejält.... varför kunde det inte gått bra för? :(

Idag ska Dregen prata i sommarpratarna, om deras kamp för att få barn. Jättekul att dem till slut lyckades, men synd att det nämns om att åka på semester och då släppte allt och gick bra! Visst jättekul för dem det funkar med att sluta tänka på det, slappna av och åka på semester. Men hur ska det på något magiskt sätt trolla fram bra ägg för mig som släpper? Folk måste inse att när man har det så, eller simmare som är slöa, eller annat som stör, då funkar det inte att bara åka iväg, börja rida eller skaffa katt eller SLAPPNA AV SÅ HÄNDER DET.....suck.

Dregen om längtan efter barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar