tisdag 1 juli 2014

Andra vill inte ha, men får ändå

Nu ska jag berätta något, som återigen får en att undra hur det kan vara så orättvist helt enkelt.

Några på jobbet satt och pratade om några som fick barn som äldre och lite oplanerat osv. Då berättade en arbetskamrat, att hennes väninna, som har steriliserat sig(bränt äggstockarna) om det nu är samma sak, men iallafall...hon fick ont i magen och åkte in till gyn. Sa att hon var lite orolig för det var cancer eller liknande, då hon haft någon i släkten som gått bort med det. Hon var vid tillfället 42 år, så även åldern emot sig. (barn sen innan) Men vet ni vad dem hittade?? Hon var naturligt gravid med TRILLINGAR!! Man bara hallååå???? what??  Nu var det en av dem som inte klarade sig i magen, så hon fick sen två av dem. Men jag blir bara så matt av såna berättelser..då hade hon alltså gjort det hon kunde för att inte kunna bli gravid och dessutom äldre, men ändå blev det så!!!

Märker att mina arbetskamrater är lite nyfikna varför jag varit sjukskriven, men jag har inget sagt så. Funderat på om jag ska berätta, men samtidigt vill jag ha detta privat, tills vi vet att det verkar gå bra eller ifall det måste bli IVF, då kommer jag nog säga något, för då blir det ju så mycket resor och säkert humörsvängningar av alla mediciner osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar