onsdag 9 juli 2014

Man kommer inte undan!

Ni som också kämpar, vet ju hur man inte kommer undan att se gravida magar, reklam för graviditetstest och nyfödda i deras föräldrars armar överallt!! I affärer, badstranden, IKEA, tv, prat på jobbet osv osv

Men ett ställe där jag inte trodde jag skulle behöva se eller höra om det var igår kväll. Jag och en väninna, skulle gå och se på skräckfilm på bio. Var en stor sal med vi och bara några få andra. Perfekt, lite godis och en lång skräckfilm, få komma ifrån vardagen en liten stund. Men lite in i filmen så kommer frun till huvudpersonen och säger att hon är gravid!!! åhhh...jag bara tänkte, men självklart... Inte ens nu bland blod och skräck, så kommer jag undan det. Klart...blev en riktig skräckfilm för mig i den stunden, den hemska påminnelsen, som förföljer mig överallt.

Men D var iallafall glad när han kom hem igår, över mitt fina provsvar. Han hade köpt med jättefina blommor till mig och hade fått ny kraft att nu ska vi se framåt och hoppas på det bästa. Han satte upp mål för oss att vi ska lyckas bli gravida i år! Han är så söt, jag hoppas verkligen han får rätt med detta. Min fina älskade, vad vore jag utan dig och ditt stöd igenom allt.


En vän till mig hade besök av en känd person igår, som varit med om en väldigt hemsk sak och som kom för att ge familjen styrka, då dem nyss varit med om en liknande hemsk sak. Min vän berättade hur personen gav sån kraft och berättade om det här att inte ge upp, att man kan gå ner sig en stund, men man får inte fastna där, utan ta sig upp och njuta av livet och allt det fina osv osv. Jag hade gärna varit med och fått höra allt.

Nu jobbar jag sen i kväll och sen imorgon gör jag min sista dag, sen är det SEMESTER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar