tisdag 8 juli 2014

Svar kommit med provsvaren

Vi är lite bortskämda att posten kommer tidigt till oss, kom vid 9:00 i morse. Jag såg att det låg ett brev från landstinget, redan? Jag slet upp brevet nervöst...."således utmärkta värden"!!!!!   yeeeessss!! Man blir glad för det lilla i våran situation. :)

Mitt T4 ligger på 14,0 (fritt, är 9 -22 pmol)
och så det viktigaste TSH, som strulat för mig rejält, låg nu på underbara 1,4.   :)
Dem säger att ska man bli gravid eller är, ska det ligga under 2. Helst 1,5 för oss med problem. Så kunde ju inte bli bättre, känns sååå skönt. Ska ta och ringa min gynekolog i eftermiddag och berätta svaren och se vad hon säger. Har väntat att höra av mig tills detta kom, så vi har lite att arbeta på. Hoppas, hoppas nu att detta gör att vi kan få börja med pergotime. Kommer nog dock vänta en cykel, just för att eventuella rester kommer då ut med mensen och så hinner det bildas en ny slemhinna. Risken är annars lite högre för att få missfall, även för vanliga. Vet inte hur många som drabbas, men läst om en del som blivit gravida direkt och sen får missfall. Vill verkligen inte vara med om det igen, så då väntar vi nog hellre...även om det är en riktig pina...alla dagar känns så långa. Får se vad gyn säger om det hela.

Men just nu vill jag vara glad för en liten stund, tänk att små RÄTTA siffror, kan ge en så bra start på dagen.

Uppdatering: Min privata gyn har semesterstängt v.28-31 såg jag precis. Men jag finns även hos landstinget, så funderar på att ringa dit och höra med dem istället, eller om jag ska vänta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar