måndag 2 juni 2014

Ringt massa samtal idag

I dag var det upp tidigt på morgonen, är ledig som tur är. Fick ringa runt en massa. Först blev det till min gynekolog på privata, fick att hon ringer mig imorgon bitti. Hoppas få göra ett VUL, så vi kan få konstaterat att allt är som det ska och hur långt det är gånget. Sen ringde jag även MVC och fick tid för inskrivning redan nästa vecka!!

Men framförallt det viktigaste samtalet, var att ringa min läkare på endokrinologmottagningen för att kolla med min dosering med levaxinet. Har läst oroligt hur negativt det kan påverka fostret med utvecklingsstörning, problem med hjärnan osv om man har för dåliga värden i kroppen med sköldkörten, så känner mig såklart väldigt orolig. Inget får ju nånsin gå lätt. :(
Hon sa åt mig att dubbla dosen till 100 från idag och jag kommer få ta blodprov var 4e vecka under hela graviditeten. Känns ju bra dem har koll över mig. Tydligen så kan mitt jättehöga värde i Maj, bero på att jag då var gravid och kroppen visade att den behövde mer, så förmodligen var inte värdet så dåligt när jag väl blev gravid. Hoppas på det. Har ju även nu ätit levaxin i 2 veckor, så har ju fått lite mer till kroppen. Läst att fostret börjar inte ta näring från mig förrän i v.8 ändå, utan haft sin egna, så förhoppningivs så hinner jag få ner mitt värde och det blir mer stabilt, så den lille inte tar skada.

Håll tummarna att allt går väl, orolig är man, men får försöka att slappna av. Just nu är jag ständigt hungrig, kan nyss ha ätit, men kort efteråt blir jag hungrig igen, galet hungrig med...galet! Nu ska jag gå och hämta min mat som precis är färdig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar