onsdag 4 juni 2014

VUL idag

Idag var i väg till gynekologen och nervöst la jag mig i den "trevliga" gynstolen. Hon kände och klämde lite först, sen så var det dags...först såg man bara livmodern, men sen kom det fram...en liten vit klump och hon zoomade in och visade...ett litet hjärta som slog! Helt fantastiskt var det. Hon räknade till att jag är i v.6+1 och den lille är 3 mm stor och ändå kan man redan se hjärtat slå, det är verkligen så fascinerande, ett sant mirakel, vårt mirakel!! :)

Enligt när jag senast hade mens, så hade jag äl senare än man "normalt" har, är ju det jag misstänkt hela tiden att det varit senare. Men till slut...efter alla dessa månader så kom ett litet guldägg och en simmare och slog sig samman. Nu får vi bara hoppas det är en liten kämpe och allt går bra. Beräknad födsel(BF) är 26/1. Sen får vi se vad dem säger vid det vanliga UL efter sommaren. Vi vågar inte hoppas och planera för mycket...lång bit kvar tills tryggare v.12, men oavsett så har vi iallafall lyckats, utan någon hjälp, så självklart för många andra, men när man kämpat såhär, då är det ofattbart att det till slut gick.

Mina tankar finns hos er tjejer som fortfarande kämpar på, vi har följts åt ett tag nu och vissa är kvar och jag hoppas, tror och håller tummarna hårt för er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar