söndag 1 juni 2014

JAG HAR PLUSAT??!!!

Vi är fortfarande i chock, men tar det från början. Häromdagen så letade jag efter ett viktigt papper i en låda, så hittade jag ett gravtest, som jag glömt låg där. Eftersom mensen ännu inte kommit, så tog jag med det och skulle testa, bara för skoj skull. Visste ju säkert att det inget är, och skulle bli depp när det bara visade ett ensamt litet streck. Testade och la ner testet på golvet, sen när jag var klar och kollade, så sken där ett starkt plus!! Jag höll på att dö av chock, fattade inte vad jag såg!! Ska ju inte vara möjligt, vad är detta??? Helt skakig går jag ut till sambon och visar honom, han fattade inte vad han såg först, trodde det var en elak skämtgrej först.... Vi var helt förstummade, adrenalinet flödade i kroppen!! Kollade i papprerna och det var verkligen starkt med! Detta var runt 17 på eftermiddagen och jag sa att vi måste snabbt till apoteket imorgon bitti och köpa ett digitalt test med!



Det var jättesvårt att somna på kvällen och sov dåligt hela natten, sen när klockan ringde på lördag morgon, så var jag snabbt ur sängen och vi gick iväg med hundarna in till stan och till apoteket. Var såklart en jag känner litegrann som stod i kassan, var lite pinsamt, men men....
Väl hemma var det snabbt in på toaletten och ta det digitala testet, dem fanns ju inte när jag var gravid för några år sedan, så var lite spännande. Tickuret började blinka....sekunderna kändes ju som en evighet, sen kom "gravid" upp och den fortsätte att tänka....sen dök 3+ upp!! Alltså så skedde befruktningen för mer än 3 veckor sedan och jag är mer än 5 veckor gravid!!!!  

Eftersom jag har så långa och oregelbunda cykler, så har jag ingen aning om hur långt gången jag är. Men skulle gissa på v.6 enligt dem beräkningar jag gjort. Men ska ringa min privata gyn och få se om jag kan få göra ett tidigt VUL snart. Måste även ringa läkare för att kolla med mitt levaxin och hur mycket jag ska äta. Dem sa ju att vi inte skulle bli gravida innan värdena var bra, så är såklart jätteorolig att det inte ska gå bra nu. Men bara hålla tummarna att det är en liten kämpe jag har inom mig. Som jag tror nu, så är isåfall BF 29/1. Är helt overkligt, att vi efter 1 års kämpande äntligen lyckas, på egen hand med!! 
Vi är så lyckliga och kan inte tro det är sant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar