måndag 8 september 2014

ÄL bekräftad

Idag fick jag hem brev från min gyn och det stod att jag haft ägglossning(äl), som jag tyckte mig känt av. Då hade jag rätt, känns skönt att det fungerar iallafall. :)
Dock har jag inga höga förväntningar tyvärr, känner inte av något som skulle antyda på det tagit sig. Hon skrev även att jag ska köra 2 kurer till, om det inte tagit sig. Sen skulle jag höra av mig igen i annat fall eller om jag blir gravid, så skulle jag kontakta dem.  Så nu har jag planen inför den närmsta tiden... all väntan hela tiden. Undrar vad hon har tänkt sig ifall jag inte plusat efter 3 försök....

Jaja.... månaderna fortsätter att försvinna, inte många försök kvar för att få ett barn 2015, uch viken ångest när jag tänker på det, ska vi inte ens lyckas få då? 2 år åt spillo snart, fy alltså.


Var på apoteket idag, hämtade deras nya nummer av deras tidning, tycker den är lite käck, men såg att det är sista numret, dem kommer bara ha digitalt sen. I detta numret stod det om fertilitet, fick jag ju läsa. Men lagom deppigt när det står att efter 35 års ålder, sjunker fertiliteten rejält och att 85 % av alla par blir gravida inom 1 år. jaha!!

 vi övriga 15% fortsätter att kämpa vidare då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar