fredag 19 september 2014

Lustigt sammanträffande

Igår hade jag en ny vikarie brevid mig på jobbet, vi började prata på kvällen och det visade sig att hon också har PCOS och dem har försökt få ett syskon ungefär lika länge. Hon hade en lite äldre dotter, precis som jag och hade nu i våras ett ma, precis som vi. Så var verkligen ett lustigt sammanträffade att vi kom in på detta. Vi delade erfarenheter och bägge höll med om hur jobbigt det är att komma på rätt väg med vikten, när man samtidigt brottas med detta jobbiga sug, som man ofta har lite extra med PCO/PCOS. Vi pratade även om hur det tar över ens vardag och man grubblar och oroar sig och folk omkring en inte kan förstå, om dem inte själva varit med om det. Hon hade dock inte provat pergotime ännu, men blev mer intresserad av det efter jag berättat mer.

Kändes jätteskönt efteråt att få träffat en i samma ålder med samma problem, känna att du har ju precis som jag. Det sista vi sa till varandra innan vi gick hem var "lycka till". Hoppas att vi båda ska få lyckas snart.

Har tagit min 3e tablett i kuren nu, känner inte av några biverkningar än iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar