torsdag 23 oktober 2014

I väntan på äl

Var så konstigt, igår när jag gick från jobbet, så kom det som en blixt från klar himmel, tanken att nu skulle det bara varit en månad kvar att jobba, sen hade jag gått på havandeskapspenning och ladda inför ankomsten av den lille... Uch vad jobbigt när såna tankar kommer. Inte varje dag, men ibland så slårt det hårt över mig...hur det kunde ha varit. :(   Berättade för D, han sa att han också tänker på det ibland och blir helt matt.

Vi bägge känner att det blir tuffare för varje månad som går, allt detta planerande och väntande hela tiden. Jag sa till honom att kommer mensen även efter detta försök, så kommer vi bli fattiga, för då kommer jag shoppa loss rejält när den kommer, för då är det ungefär när jag och en go vän ska iväg på en mysig weekendresa ihop. ;)

Då sa han "vi inte råd med mens nu" haha.... med glimten i ögat.  Känns ändå skönt att jag ska iväg på något roligt i samband med runt BIM. Har jag antingen väldigt glada dagar, eller väldigt bra tröstrika dagar.

I annat fall om den nu kommer igen, så blir det att ringa läkaren och höra hennes planer, väldigt fundersam om hur hon resonerar med allt. Jag väljer att fortsätta helt hos henne nu, känns smidigare och snabbare kontakt, med samma personal hela tiden än på landstinget.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar