måndag 13 oktober 2014

Negativt, blankt, tomt, vitt

Kalla det vad ni vill, men gravtestet visade inte det jag ville se iallafall. Har BIM idag och fast jag inte har trott något annat, så var jag så dum och tog ett test iallafall nu precis. Var inte svårt att avläsa tyvärr. Då är även min cykel längre, igen. Jag var ju så glad förra månaden att den gått ner i tid.

Jag blir bara så matt, för varje månad som går försvinner mer och mer av ens kraft, blir svårare att ladda om och börja med ett nytt försök. Hela mitt jag blir kraftlös, gråter, lider, svär och blir förbannad på min kropp, på mig själv och med den stora frågan VARFÖR?? Hur kan det bara inte fungera? :(

Jag är ledig som tur är idag, har genom tiden som gått lärt mig att vänta och testa på såna dagar, så man kan vara hemma och deppa i sin ensamhet. Igår på jobbet var en vikarie där och visade glatt bilder på sin 5 mån dotter, jippie vad kul. Om det hade tagit sig i början när vi försökte, hade vi också kunnat haft det. Min sambo var själv på kalas och blev "tvingad" att gulla med en bebis där, han sa det var jättejobbigt, stackarn.

I vilket fall, ska nu den förbannade mensen komma, så kom nu direkt istället för dra ut på tiden, jädra plågeri detta kroppen utsätter mig för. Slog mig att det nu bara är 6 försök kvar att lyckas få 2015. Får ju lite småpanik av tanken. Ska det gå yttligare 1 år, då vi inte får?

Såg precis om Sofia Källgren på tv4 nyhetsmorgon, på nätet om deras kamp för barn och experter var med. sök även "barnlös", så får ni upp flera olika att se på. tex sekundär barnlöshet osv   Har märkt att jag gärna ser/läser om andra som har problem och ser vad experterna säger. Suger åt mig allting som handlar om ämnet, har alltid varit sån, när det är något som är aktuellt för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar