fredag 13 mars 2015

Dem växer på sig

Idag var jag på mitt VUL på Sahlgrenska. Var annan personal än dem jag träffat förut och "Min" BM var inte där, men dem var jättegoa med.  Jag har alltid varit intresserad av sjukvård och låg och tittade fascinerat när läkaren kollade på mina kvinnliga delar. slemhinnan låg på 9 mm/cm? kommer inte ihåg måttet, men det var bra sa hon iallafall. Sen kikade hon på äggblåsorna och mätte dem. Dem som hade vuxit på sig låg mellan 12 och 15 mm, så behövde lite mer tid att växa på sig sa hon, men att det ändå såg hoppfullt ut. Hon fick det till 14 st, kändes som ett bra antal, sen är ju frågan hur många av blåsorna som innehåller ett bra ägg. Hon bestämde att jag får komma igen på ett andra VUL på måndag igen och fram till dess ska jag fortsätta ta sprutorna, med samma dos, 150.

Hoppas nu att dem gror gott över helgen, så kanske det kan bli dags för ÄP i slutet av nästa vecka. Jag hade även sån tur att jag är ledig idag och även på måndag på schemat för jobbet, så slipper ta ledigt för det iallafall.

Häromdagen tog jag mig mod och berättade läget för min chef också, hon tog det bra och lyssnade och frågade lite om det. Hon berättade att hennes dotters väninna höll på med det också. Vissa är tydligen mer öppna om det än andra. ;)  I slutet av samtalet sa hon dock att hon trodde att jag kom in för att berätta att jag är gravid...bläää, det knöt sig i magen när hon sa det, suck.


1 kommentar:

  1. hej. hittade din blogg! Kikade in och ville säga hej. Jag bloggar på tivoliochivf.blogspot.com

    SvaraRadera