söndag 29 mars 2015

Ruvardag 8

Dagarna går bara såå segt, men har jobbat i helgen så har iallafall haft något att sysselsätta mig med. Nu kommer dem avgörande dagarna....kommer mensen dyka upp eller håller den sig borta och några symtom kryper sig på? Denna ovishet är så fruktansvärt tärande, det vet alla som någon gång har ruvat/ruvar...

Vad känner jag av då? Jo, tycker mig väl märka av lite småsaker, men kan lika väl bara vara lutinusen som spökar eller att mensen förbereder sig för att komma.

Intimvarning, så ni som inte vill läsa kan sluta nu. ;)

Följande tecken som kan tyda på nåt är:

Vaknar mycket på nätterna
ömma bröst på morgonen
kissar oftare
små hugg/kramp i sidorna
sura uppstötningar på kvällen
gasig i magen, även lite hårdare
mindre sockersugen  (är en riktig godisråtta annars)

Nu vet jag inte hur detta ska tolkas, men i början hade jag inga problem att föra upp staven med lutinus, men senaste dagarna har det blivit mycket trögare/svårare att göra det. Är det bra eller dåligt tecken tro?

Men som sagt, detta kan vara kroppen som djävulsk lurar mig och bakom hörnet väntar den röda faran!!


Som om man inte har nog att grubbla över, så fick jag reda på idag att en arbetskompis som har 2 barn sen innan, hon har funderat fram och tillbaka om dem vill ha en 3e....tror ni inte då när dem väl bestämt sig för att försöka, så blir hon spontant gravid med tvillingar!!! Är nu i v.18 och är sjukskriven ett tag. Ja men tjena.... det kändes ju lagom orättvist, suuuck. Det knöt sig rejält i magen av att höra det.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag är också på dag nio. Jag inbillar mig massor av saker med. Jag har ont i äggstockarna med. Så det kan ju vara mensen som är på g. Jag brukar ha ont i äggstockarna då. Men ja, jag hoppas. Hoppas det går bra för dig med.

    SvaraRadera