tisdag 3 mars 2015

Tummen upp!

Min BM skulle ringa någongång mellan 13:30-15:30 idag, ni kan tro att tiden gick sakta idag. Hon ringde sen 14:20, jag var på jobbet, så sprang iväg och stängde in mig på ett rum. Mitt provsvar såg bra ut och imorgon tar jag 1a sprutan! Ska ta en dos på 175 i några dagar, sen 150 och sen på Måndag, ska jag lämna ett nytt blodprov och hon trodde att jag i slutet av nästa vecka, skulle komma in och göra UL och se hur äggblåsorna har växt. Nervöst, om det ser bra ut då, kommer jag få ett datum för planerat ÄP, i annat fall får jag fortsätta ta ett tag till och sen nytt UL.  Jag ska även imorgon bara ta ett sprut med nässprayen 3 gånger per dag, istället för 2. Gäller att komma ihåg det nu bara!

Mycket som snurrar i huvudet nu, hur det kommer bli med biverkningar? Om det kommer fungera? Kommer det bli tillräckligt med äggblåsor? hela tiden ny spänd väntan och samtidigt är jag fascinerad, tycker det är intressant. Har stor vana att ge andra sprutor, men blir ju annat att ge mig själv nu istället. Är väl fördelen med att inte vara smal, finns lite att ta på magen och sticka i haha.

Jag vill tänka positivt och våga tro att detta ska gå bra, men ändå vågar jag inte hoppas, varför skulle detta hjälpa oss när inget annat fungerat? Kan det verkligen få bli våran tur? Hur många försök måste vi göra? Tänk om inget av dem gör det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar