onsdag 11 mars 2015

Snart bär det av till Götet

När man tar vanliga blodprover, så kan man få vänta i flera veckor på svar. Fast med detta så går det undan. Svar redan dagen efter, jättebra ju och nödvändigt såklart.
Men vi tar det från början, igår ringde jag min BM för att höra hur det såg ut. Det hade höjts jättefint och hon bokade in mig för VUL nu på fredag.  Hade sån tur att jag är ledig då. Idag jobbar jag dock kväll och måste gå in till chefen idag och berätta läget. Har inte gjort det än, dragit mig för det. Uch, är så personligt, jag vill egentligen inte. Fast med hastiga frånvaron, så måste hon ju veta varför. Vi har nämligen såna löjliga rehabsamtal man måste ta ifall man är borta 3 ggr sjuk på ett halvår.

Min BM var snäll och såg att jag bodde en bit bort, så jag behövde inte ta den tidigaste tiden, utan ska vara där lite senare på morgonen. Blir att åka tåg dit, jag sa till D att han kan gå till jobbet, bättre spara att ta ledigt till det är dags för ÄP och insättning.
Jag sa även att jag behöver mer sprutor, är inne på min 2a(sista). Hon sa att den räcker fram tills jag ska dit, så får jag säga till om fler. Fast om det ser bra ut, så behöver jag inte fler. Kanske blir dags för ÄL-sprutan redan till helgen sa hon. Vad nervös jag blev, samtidigt när jag läst om andra, så får dem flesta fortsätta några dagar och komma in för ett nytt VUL.  Kan bli ett himla farande. Hoppas nu att det ser bra ut och lagom många äggblåsor växt till sig bra. Jag mår för övrigt bra fysiskt, är lite svullen i magen, speciellt på kvällarna, men annars har jag inte märkt av något så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar