onsdag 21 maj 2014

Levaxin istället för pergotime


Om min knäppa, långa, oregelbunda menscykel stämmer, så ska den komma till helgen. Då skulle det bli ett nytt steg för oss. Jag skulle börja med min första kur pergotime. Men nu är det istället STOPP, med stora röda bokstäver. Min sköldkörtel, ska tydligen lägga sig i också och störa balansen. Så istället har jag nu tagit min första tablett levaxin. Skulle ha börjat för några dagar sedan, men har tagit emot, jag vill inte detta.... Skulle ju börja med mina pergotime. Allt skjuts framåt hela tiden. När jag väl lyckas komma ett steg framåt, så puts jag hårt tillbaka. Kommer ingenvart. Nu ska jag istället följa ett jättejobbigt schema med levaxin, och sen ta nya blodprover i Juni. Läst om andra, och det kan ta tid innan det stabiliseras. Hur kunde jag hamna i denna onda cirkel? Var så dum igår och läste om dem andra som började samtidigt som mig i en tråd jag började i. Dem har nu stora magar och vissa fått sina små, svider så inom mig av avundsjuka.

Just nu kan det inte bli någon IVF heller. Jag som alltid har varit normalviktig, har dem senaste 2 åren gått upp otroligt mycket i vikt. Skrämmande hur det varje gång står en högre siffra på vågen. Jag har inte ätit mer ohälsosamt än vanligt. På senare tid har jag dessutom skärpt mig jättebra och nu äter jag helt bra som jag borde. Men ändå har den ökat ändå!! Rädd också, då levaxin i vissa fall kan öka vikten med. Så nu har jag spräckt gränsen, som jag inte fick göra. Mitt BMI är nu för högt, för att få IVF. Så gissa hur roligt livet känns just nu.

Men solen skiner iallafall...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar