torsdag 1 maj 2014

Kallelse till Endokrinologmottagningen

Säg det ordet snabbt 10 gånger! ;)
Jag hade tydligen dåligt med något värde med sköldkörteln, så fick remiss för att kolla upp det. Nu har jag fått en tid till 12 maj. Dock stod det i brevet att jag måste till min vårdcentral för att ta proverna en vecka innan! Lite dålig marginal va? Är ju isåfall redan nu på måndag, gäller ju att jag kan få komma in för det. Är ledig som tur är på förmiddagen, så får försöka få tag i vårdcentralen imorgon och kolla om jag kan få tid på måndag morgon, eller måste dit på drop-in.

Känns som en djungel med alla provtagningar och fel dem hittar hos mig... Jag som inte ens gillar nålar, men vad gör man inte. Har haft ont och varit väldigt spänd i magen 2 dagar nu, och borde vara nu äl skulle vara. Dock vet jag ju inte om det blir ett såpass färdigt ägg, så det släpper iväg. Men vi har myst på ändå, vore ju såå kul ifall vi plusade nu och slapp sätta gång med allt. I annat fall har jag ju en plan nu om mensen kommer i slutet av Maj. Så känns inte lika tungt denna månad.

Dock har jag blivit förskyld, vilat hela förmiddagen. Ska strax iväg och jobba kväll, känns ju sådär. På lördag ska jag sen träffa min fodertik och se hur det utvecklas där. Tecken tyder på att hon borde vara dräktig, men hundar är duktiga på att vara skendräktiga med, så jag tar inte ut något i förskott. Haft många bakslag där också tyvärr. Men om allt går väl, så blir det valpar om 4 veckor. Vore så kul om det blev så, och jag fick något annat att syssla med och skingra tankarna på. Håll tummarna!

Nu är sköna Maj här och den bästa tiden egentligen, allt slår ut igen och man har den finaste tiden framför sig med sol, grönt, värme, bad osv. Synd bara tiden går så fort. Längtar till semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar