torsdag 22 maj 2014

Vissa borde inte få barn

Det är lustigt det där med att man lätt tycker det är orättvist att man inte lyckas få barn när man vill. Medan andra får hur lätt som helst, bara behöver låna sin mans tandborste för att bli gravid, typ. Sen att missbrukare och andra som inte kan klara sig själva lyckas få med, hur kan det vara logiskt?
Idag såg jag om en mamma som misshandlade sin lilla bebis och läste precis på aftonbladet, om någon förälder neråt i Sverige, som lämnat sin 2-åring i bilen. Ingen har väl undgått hur jättevarmt det varit idag!!! Inte gått att andas ute nästan, och då lämna barnet så? Var 30 grader i bilen med inga fönster nere. Såå....hur kan såna få barn till världen??? Nä uch, ska inte grubbla för mycket över det.

Idag berättade även en nära vän, att hennes ganska nyskilda granne är gravid, inte varit ihop med sin nya kille länge alls, men poff, så var hon gravid.

Och här sitter jag, enda besked jag fått är tråkiga efter tråkiga och ingen möjlighet att komma framåt just nu. Har ny provtagning i juni, får se hur mina värden är då. Har läst på att LCHF-kost ska vara bra för dem med PCO och med sköldkörteln, så jag hoppas det kan hjälpa till lite iallafall, även med vikten. Läst om andra där det dröjt länge innan dem fått bra värden. Normala ska ha högst 2,5 i värde när man ska bli gravid, vi som har problem med sköldkörteln, ska helst ha under 2. Mitt låg hyfsat nära där när mina prover togs i Mars. Men nu när jag tog nya prover i Maj, låg dem på 25!!! Hur är det möjligt då?? Trodde ju först dem skrivit fel?! Gissa hur roligt det kändes....suck!! Jag som länge tyckt att min kropp är i ofas, har väl fått rejäla bevis på att jag har haft rätt med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar