tisdag 29 april 2014

Hämtat ut pergotime

Idag hämtade jag ut min första dos av pergotime. Ska börja ta tablett på mensens första dag och så i 5 dagar. Hade 2 omgångar till att få ut sa hon. Men om jag tolkade läkaren rätt, så om det inte blir någon äl nu, så kommer hon öka till dubbeldos med en gång. Trodde aldrig jag skulle sitta här med såna tabletter och behovet att få hjälp att skaffa barn.... har ju ändå lyckats själv innan!! Hur kan kroppen fungerat innan och så plötsligt bara stänga av sig såhär? Man känner sig misslyckad. Att det är mitt fel att vi inte lyckas...

Överallt....på tv, facebook, ute på stan, ser jag gravida magar, små nyfödda och jobbigt med alla besked hela tiden. Har 2 st på jobbet, som nu blivit farmor och visar upp bilder stolt. Vill ju att hans mamma ska kunna få göra det. Vet hon längtar jättemycket efter barnbarn....om hon bara visste hur mycket vi vill ge henne det. Ska vi behöva gå igenom dessa månader igen...utan någonting? Värst är högtider, då påminns man lite extra. Kan ibland fortfarande bli chockad, att inse att det gått så lång tid utan att någonting har hänt.
Igår när vi skulle sova, så låg vi och pratade om allting och över att jag ska börja med pergotime nu och chansen för tvillingar är 1/10.  D sa det att helst vill han inte ha tvillingar, men ändå är det väldigt spännande! Såklart vi skulle bli glada, hellre 2 små, än inga alls!!Vi låg och pratade lite barnnamn och drömde oss bort. Men men... ska ju lyckas bli något med. Men drömma är gratis!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar