fredag 25 april 2014

D hade brevet!!!

När D kom hem idag, så kom han efter en stund med ett brev i handen. Sa han att det hade kommit igår, men han hade glömt av det!!! Såg mitt namn på med okänt kuvert, så förstod vad det var för något. Slet upp kuvertet och visst var det från den privata mottagningen! Hon skrev att våra provsvar var bra, även hans simmare och hon tyckte att jag kunde börja med min behandling med pergotime redan nu!! Åhh vilken lättnad och perfekt inför helgen att ha detta besked. :)

Jag ska alltså börja med att ta tabletterna på dag 5 i min cykel, så bara vänta in mensen. sen på dag 21 - 23 nångång, ska jag lämna blodprov för att kolla med mitt progesteron och se om jag haft någon ägglossning. Dock stod det inget om något UL för att se lite innan äl om det är något ägg på gång. Läst att många gör så för att undvika att det släpper för många ägg och risk för flerbörd. Risken är ju 1/10 att det kan bli det och sen när jag redan har massa ägg genom min PCO. Får ta och ringa henne och se vad hon säger om det. Kanske inte är så stor risk vid enkeldos.

Men känns just nu såå bra...äntligen händer det något igen. Hoppas, hoppas nu detta kan hjälpa oss! Räknade lite och isåfall blir det ägglossning i Juni(jag har ju så långa cykler), så tänk om det skulle ta sig i sommar....blir det ett vårbarn, fast 2015 istället. vågar man hoppas?? I annat fall kan jag tänka mig att vi får prova några månader, bland annat med dubbel och trippeldos kanske, som jag läst andra fått ta. Men det har gett bra effekt för många. I annat fall har vi IVF, som vi isåfall får 3 st gratis försök med. Blir väl tidigast vintern 2014/2015 kan jag tänka mig. Om nu det inte är massa långa vänetider där med. Men nu ska vi inte springa i förväg för mycket, utan hoppas på att detta hjälper oss på vägen. Spännande iallafall! Dock lite nervös över att få för mycket biverkningar. Läst att många påminner om symtom som när man är gravid. Taskigt ju, säkert många som blivit lurade av det.  Nåja återstår att se. Nu är vi på väg igen.  Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar