tisdag 15 april 2014

Det kan inte få gå smidigt

Igår fick jag hem ett nytt brev från GYN. Där stod det att medicinkliniken har fått min remiss och det är satt på prio 2, vilket borde innebära att jag kommer kallas inom 2 månader!! Det är ju helt otroligt. Kan dem inte ha bättre samarbete, så det går fortare? Visst förstår jag att det finns mer akuta saker, men man blir så trött på denna väntan hela tiden. Tänk om det dröjer 2 månader nu tills jag får tid där, sen så ska jag vänta på dem provsvaren. Vart är vi då? Jo lagom till semestertider, stängningar och lite personal. Då i värsta fall blir det inget förrän efteråt!!!

Det som gått såpass fort fram tills nu! Varför var det tvunget att vara något med provet.... bara hoppas det inte är något, så vi kan börja. Jag har iallafall nu bett dem skicka våra journaler till den privata gyn, så får se vad hon säger om allt. Beroende på vad det visar, kanske vi kan börja ändå med behandling sa hon. Nåja, jag tar alla halmstrån som går just nu, lite hopp att leva på.

Men egentligen är ju detta ingenting....vi har på jobbet nu haft 3 st inom 1 år, som har fått olika slags cancer. Jättehemskt. 2 st är färdiga, med olika men efteråt. Nu har precis en 3e fått reda på sin och hård behandling väntar. Hemska sjukdom, som bara ökar tycker jag. Min egna mamma drabbades för 7 år sedan. Jag var med henne när hon skulle till läkare för att gå igenom sin behandling, var en stor sal med massa läkare som skulle gå igenom hennes fall. Jag var höggravid vid den tidpunkten, så var väldigt mycket man hade över sig då. Men allt gick bra och hon är idag friskförklarad, men orolig är man såklart för återfall. Men när man tänker på såna saker, så får jag hålla mig till tåls med mitt "lilla" problem i jämförelse och mina provsvar. Men all kraft och styrka till er där ute som kämpar mot elaka cancern och för er som kämpar för att få en liten i magen, må vi alla få det vi mest av allt önskar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar