fredag 11 april 2014

Vi tar och väntar lite till då

Igår ringde jag upp GYN på vårat närmsta sjukhus(som vi nu tillhör, efter vi först fick åka längre för 1a besöket) Var en jättetrevlig tjej(BM ?) som svarade. Hon lämnade meddelande till våran läkare. Vi trodde först han bara fanns på det första stället, men han tillhör även vårat. Isåfall vill vi nog fortsätta med dem, för han var väldigt bra och det tyckte även D. Efter en stund så ringde hon upp igen, då hade hon suttit och läst igenom min journal och sa att våran läkare skickat vidare mitt provsvar till konsultation på medicin och se vad dem tycker och om det är någon risk, då det stod att det kunde vara en inflammation i sköldkörteln, enligt deras mer noggranna test, än det mer vanliga på vårdcentralen. Jag hoppas det inte är det, räcker med pcos känner jag. Men bra han är noggrann, vill ju inte ha ökad risk för missfall, tidig födsel, sjukdomar osv som kan bli om dem hormonerna inte är i fas. Får se nu när vi hör från dem nästa gång. Tänk om man hade fått en 5-krona för varje gång en ny slags väntan började, hade varit miljonär nu. ;-)

Nu måste jag gnälla av mig lite också, något som stört mig så fruktansvärt, är i vissa trådar på forum, där några inte skrivit på jättelänge, sen dyker upp bara för att glänsa och berätta att dem har plusat! Då duger det plötsligt att visa upp sig. Ja, det är min elaka drake som skiner igenom ibland. Men det är verkligen inte kul att få upp det i ansiktet. Försöker dock att hålla mig ifrån dem gamla trådarna. Trivs bara i dem, där det är ni andra som kämpar och vet hur det känns. Där blir jag däremot glad för deras skull ifall dem plusar, man får en annan gemenskap och skönt att se att man inte är ensam i detta. Såklart det finns dem som får kämpa ännu mer, ännu längre med mer motgångar. Men som en annan kämpartjej skrev, det är väldigt jobbigt när man står mitt i mellan 2 läger, inte helt som dem som är ofrivilligt barnlösa, vi har fått barn, men ändå är denna starka längtan här. Jag vill såå gärna få dela denna stora lycka och kärlek med D.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar