torsdag 21 augusti 2014

Idag ringde landstingets läkare

Jag har inte pratat med min läkare där sen vi sågs i Mars och han startade våran utredning. Han är verkligen kanon och var det nu med. Väldigt kortfattad och saklig och kollade över mina svar med sköldkörteln, som han nu tyckte var bra och såg att vi haft ma. Han började prata om Göteborg(IVF), så verkar inte vara några problem att dem kommer skicka oss dit ifall det behövs. Men innan vi kontaktar dem sa han,  måste vi kolla dina äggledare. Så nästa gång jag får mens, ska jag ringa gynmottagningen och boka tid för spolning!  Jag är lite nervös för det, många säger att det ska göra så ont. Fast vad gör man inte?!

Så nu är är planen så att om jag nu inte blir gravid denna gång(hoppas, hoppas) har jag iallafall att ringa och boka tid för spolningen. Se hur det ligger till där. Konstigt nog sa han ingenting om pergotime, men vill kanske göra detta först. Lustigt hur dem tänker olika. Min privata tyckte ju vi kunde börja med pergotime först och se om det ger något, innan spolning görs.

Känner mig lite otrogen nästan att gå på två ställen....men min privata vet om att vi är på landstinget också, men inte tvärtom. Fast samtidigt, varför inte ha det och se vart saker händer först? Landstinget är ju ändå medveten om att det tar tid och mycket väntan, jag tar bara en liten genväg imellanåt. ;)


Fast hoppas verkligen nu att inget av det behövs, utan att jag kan få plusa nu och allt kommer gå bra denna gången! Är ändå en ganska hög procent som lyckas inom tre kurer med pergotime, kan vi få bli ett av dem paren? Några av tjejerna som jag följs åt med länge nu står redan inför IVF-start, ska bli jättespännande att följa deras resa till ett barn, önskar oss alla lycka till!


På tal om annat, så visade sig min hund ha fula bakterier där bak, så blir ingen parning, nu är hon såpass gammal att jag nog inte kommer försöka igen. Så inga valpar, ingen bebis....ingenting. :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar