onsdag 13 augusti 2014

På med masken och le

Det har man blivit bra på. Vara glad och trevlig och inte alls beröras av andras lycka. Men när man är i detta, så är det inte så enkelt. Man blir påmind hela tiden av vad man inte har. D skulle till en släkting igår och skriva på ett papper, jag satt kvar i bilen och väntade. Orsak? Hon är höggravid. Jag visste bättre och ville inte utsätta mig för det. Man gör så för att skydda sig själv, svårt för andra att förstå, men ni som också kämpar, vet varför.

Känns så konstigt att sitta här inför 2a hösten nu. Inte kommit ett enda steg framåt, utan bara en liten bit på vägen, för att sen puttas tillbaka igen. Tant röd är i full gång, hånande, skrattande åt mig.... ännu en gång ses vi. Ovälkommen och hemsk. Mer sällan nu dock, då den dessutom ska dra ut på tiden och strula ännu mer.

Har några dagar kvar på semestern, men märker hur fort man kommer tillbaka i ens vardagsmönster. Fast nu ska vi båda försöka iallafall att komma igång med kost och motion, må bättre med den saken iallafall.

På tal om annat, så igår kom det ut att den fantastiska Robin Williams har dött, världen har blivit lite tråkigare. Jag tyckte han var fantastisk, gett många skratt till många. Hoppas han nu fått frid till sist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar