torsdag 14 augusti 2014

Klartecken

Idag ringde min privata gynekolog igen och hon höll med om att mina prover för sköldkörteln är bra, så om jag själv vill, så är det pergotime som gäller nu. Har gått och väntat på detta, men ändå känner jag mig nervös. Litet nederlag också att man måste ta till hjälpmedel för att lyckas skapa ett barn ihop. Inte så vi hade tänkt när vi började försöka. Fast otroligt tacksam att vi lever i sånt modernt samhälle med tillgång till hjälp på traven för oss som behöver.

Nu är vi igång med LCHF-kost med. Med alla fördelar för hormoner, ägglossning, viktminskning osv, så nog sjutton får jag ge det en chans. Men svårt när man är en sockerråtta, men där finns en förklaring från PCO, som kan vara en bidragande faktor till suget. Men med mindre skräpmat, bra sköldkörtelvärden och intag av multivitamin/folsyra, så skapas en bra grund för att kunna lyckas iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar