tisdag 12 augusti 2014

Snart dags för 1a kuren

Idag kom mensen, tittade förvånat på pappret. Ganska skönt att ha sluppit det hela sommaren faktiskt. Så på Lördag börjar jag med min 1a enkelkur av pergotime. Ska ta tabletter i 5 dagar och sen ta ett prov senare i cykeln, för att se ifall det varit någon ägglossning. Hoppas få slippa mycket biverkningar.  Spännande och nervöst på samma gång.

Ringde även min endokrinologimottagning idag, för att få exakt på mina senaste provsvar med sköldkörteln. Denna läkaren skrev bara att det såg bra ut, men när det gäller fertilitetsbehandlingar, så är det viktigt med exakta siffror.  T4 låg nu på 13,0 och TSH på 0,49.  Detta är ju jättebra, ännu lägre än sist. När min gynekolog ringer på torsdag, så måste hon ju tycka att det är klartecken för börja behandlingen.  Tur vi hann vara iväg på våran semester och koppla bort allt, för nu verkar det dra igång på fullt allvar.  Håll tummarna är ni snälla för att det kommer gå bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar