måndag 11 augusti 2014

Nu blir det nya tag!

Japp, tänk positivt och allt kommer gå bra, eller?  Nåja, i vilket fall så har vi precis kommit hem från en underbar resa och fått ha roligt, fint väder, bad, vänner och bort från vardagen och allt som hör till med det. Var lite vemodigt när vi skulle åka hem, hade gärna bott där om det vore möjligt, men skönt att iallafall få vara där i en vecka. Får se när vi kommer dit nästa gång igen. :)
Nu har vi laddat batterierna för yttligare en höst att kämpa vidare i...

Jag har varken varit på forum eller kollat/skrivit blogg under denna tiden, varit riktigt skönt faktiskt att stänga ner det för en stund. Har faktiskt inte tänkt så mycket på detta överlag faktiskt, utan kunnat njuta av nuet och haft roligt. Enda tråkiga var att nästan alla av oss blev dunderförskylda efter några dagar, först var det D. Av alla veckor, så just nu...jädra typiskt, det tog såklart en del energi och man orkade inte lika mycket alla dagar, men vi kämpade på ändå, vi visste att det var värt det.

Min gyn på den privata ringde även i torsdags(hon var tillbaka från semestern). Hon beklagade över vårat ma, men påpekade att då går det iallafall spontant också, men jag sa jo visst, men med tanke på hur långa cykler jag har med få ägglossningar, så kändes detta som en sån liten möjlighet att hända snart igen. Hon förstod detta, är väldigt förstående och trevlig att prata med. Hon sa att då börjar vi med pergotime nu. Jag berättade om att mina nya provsvar för sköldkörteln var utmärkta, men att ett 2a provsvar väntade här hemma. Då kan jag få börja med pergotime, så fort mensen kommer tyckte hon. Den borde komma igång snart sa hon. Jag har inte sett nån antydan på varken den eller äl, så vi får väl se. Hon kommer ringa nu på torsdag igen, för att höra om mitt 2a provsvar och kunna prata lite mer om allt som ska hända nu.  Sen har jag även telefontid med läkaren på sjukhuset i slutet av Augusti, se vad han säger med.
Så vi är i rullning....igen. Bara inget annat ställer till det nu.

Enda tråkiga var att jag såg att jag fått tillbaka en annan läkare gällande sköldkörteln, fick en mycket bättre, hon skickade utförlig rapport om mitt prov...det gjordes inte denna gång, nu när jag har den 1a igen. Så jag måste ringa mottagningen imorgon, så dem kan säga till mig exakt vilka värdena var...inte bara att det stod att det var inom normala. Just med fertilitetsbehandlingar, är dem ju väldigt noga med att ha exakta värden.

Hoppas också nu komma igång bättre med min hälsa, kost, motion också.....allt förbättrar ju chanserna.

Nya tag, nya chanser, nytt hopp! 

Vacker solnedgång där vi gick längs stranden, ger styrka till själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar