onsdag 19 mars 2014

En vecka kvar

Nu är det en vecka kvar tills jag ska till GYN. Börjar faktiskt bli nervös. Vad kommer sägas och kommer vi få nån hjälp redan nu eller yttligare väntan?? Känns bra att vi även har besöket på den privata i April, se vad dem säger också. Vissa dagar känns lite lättare, andra väldigt tunga. Oavsett så tänker jag på detta VARJE dag. Svårt att inte göra det. Mycket tankar och känslor som är inombords. Varför går det inte? Skulle inte gå till såhär, hur kan jag sitta här och inte fått ett enda litet fjuttigt plus? Nu går jag och väntar på BIM igen, utan några förhoppningar. Vill bara få ett svar på vad felet är. Har lyssnat lite på http://www.ivfpodden.se/ 


Har även fått en tid till hudmottagningen, har haft problem några år med utslag som kommer i ansiktet. Har gått på långa pencillinkurer i mellanåt. Men det har jag inte velat äta nu när vi försöker få barn. Det har gjort att det blossat upp igen. Har aldrig fått ett svar på vad det är. När jag var på hud med det för några år sedan, var det 2 olika läkare som kollade och dem sa att det var så blandat av symtom att ingen direkt diagnos kunde ges. Tror det är påverkat mycket av stress med. Så för både fertiliteten och huden, borde jag se till att äta sundare och låta bli socker och kolhydrater(som sägs hjälpa till i bägge fall) och såklart gå ner i vikt, som sägs ska påverka stort med. Men allt är lättare sagt än gjort. Dålig disciplin har jag. Ond cirkel, är man ledsen så äter man ju gärna lite tröstgodis.

På tal om annat så är det ikväll 3e matchen i slutspelet i hockey! Ett stort intresse, som jag delar med min mamma. Till helgen ska vi åka och se match live, är så härlig stämning att sitta med så många och heja fram sitt lag. Kul att komma iväg och tänka på annat för en stund iallafall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar