tisdag 25 mars 2014

Tung dag

Vissa morgnar när jag vaknar, känner jag väldigt snabbt att det känns tungt inom mig. Borde ju vara tvärtom idag när solen skiner och härligt väder ute. Men det som är inombords ser ingen. Jag är ledig idag som skönt är, bara ta det lugnt och samla krafter. Igår var jag hos en duktig hudterapeut som gjorde det jätteskönt i mitt ansikte med olika svalkande salvor, oljor och allt hon höll på med. Gav även lite massage. hon gav tips om mat och sa hur viktigt det är att jag dricker mycket vatten varje dag. VANLIGT vatten, inte kolsyrat då det på något sätt hämmar för fettcellerna, eller hur hon sa till huden. Jag har väldigt torr hud i ansiktet med utslag och jag vet att jag borde dricka mer vatten. Så ska verkligen försöka både med det och bättre kost. Var värt varenda krona, underbart var det, få koppla av en stund.

Var även igår hos veterinären med min fodertik, för att ta prov och se vart hon ligger i ägglossningsen. Han ringde nu och provet såg bra ut, så det blir parning om några dagar. Hoppas det går bra nu! Bra att ha lite annat att fokusera tankarna på. Men hade väl varit väldigt ironiskt ifall hon blir dräktig nu och inte jag...

På tal om det så kommer det upp överallt verkligen, på tv, reklamer, i affärerna osv...gravida, nyfödda, CB´s 100 olika tester för allt möjligt. Känns om det förföljer mig. I vissa trådar på forum, så kommer "gamla" medlemmar in och önskar lycka till osv. Är väl snällt av dem, men sticker lite i ens ögon när det har gått så lätt för dem och har sina fina magar nu och är lyckliga. Nåja, nu är det snart Torsdag och dags för vårat besök. jag vill iallafall känna att vi försökt på dem sätt som går... om det nu krävs mediciner, undersökningar osv. Sen om det visar sig vara något fel, hur långt är man då villig att gå? Den frågan får vi ta då. Nu hoppas jag på att allt ska gå bra. Fortsättning följer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar