måndag 31 mars 2014

Slukar fakta

Jag har alltid varit sån som slukat all fakta jag kommer över när det är något jag ska göra, tex köpa en speciell hundras jag vill ha. Eller som nu då när jag fått reda på att jag har PCOS. Det är både bra och dåligt, läser ju allt jag kommer över och det har tyvärr inte varit rolig läsning får jag säga. Livslång kamp verkar det vara att ha det på jämn nivå med kost, motion, hormoner osv. Kan dessvärre leda till komplikationer längre fram i livet, som diabetes och hjärt och kärlsjukdomar. Känns nervöst såklart och när vi redan har lite sånt i släkten, känns som man verkligen är i riskzonen då. Nu är jag duktig på att måla fan på väggen, men bättre vara förberedd, så det inte kommer som en stor chock.Orolig också med ärftligheten, ska min dotter behöva få problem med hälsan och skaffa barn sen när hon är vuxen? Hon har redan en sjukdom, som kan göra det lite krångligt. Måtte hon slippa det iallafall.

Läste bla denna artikeln om riskerna även vid graviditet och förlossning.
Riskzon för var tionde kvinna



Imorgon ska även D åka in till labbet och lämna in sitt spermaprov. Hoppas han lyckas få till det i burken. ;)   Det är också väldigt nervöst att vänta på svaret där. Måtte han ha starka och många simmare, som inte har några problem. Räcker med mitt känner jag. Samtidigt jobbigt att veta att det är "mitt fel" att det inte blivit något, dessa månader vi försökt och så har simmarna inte ens haft en chans att nå sitt mål. Uch det är verkligen inte en dans på rosor. Sen tycker jag dagarna går sååå sakta, vill ha alla svar nu på våra prover och en plan på hur vi ska gå tillväga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar