lördag 29 mars 2014

Varför just jag?

Varför ska just jag drabbas? När det dessutom har funkat förut, det blir ännu mer irritation över det. Så många andra lyckas utan eller mindre problem och får gå med fina magar och ha något fantastiskt framför sig. Ska vi behöva gå igenom massa väntan, prover, undersökningar, mediciner för att lyckas? Känner att det tär så fruktansvärt på mig, allting stannar av och jag är i denna onda cirkel och kommer ingenvart. Trodde vi skulle lyckas inom ett par månader och det snart skulle vara dags. Men vi står kvar på ruta 1, medan många andra har gått vidare. Kikar ibland i dem trådar jag startade i, där har dem flesta stora magar nu eller har redan fått. Kvar står jag/vi, inget barn 2014 blev det. Var ju inte såhär det skulle gå till.

Vägde mig i morse, var inte roligt att se resultatet kan jag säga. Ha det över sig också att ta tag i ordentligt. Men årstiden är ju tacksam att vara ute och röra sig på iallafall. Men helst vill jag bara lägga mig under en filt i soffan och komma fram när allt är bra igen. Så svårt att tänka på annat, men livet måste ju gå vidare så länge. Ikväll ska vi iallafall hem till goda vänner och ha 1a grillningen för säsongen, är ju ändå underbart väder.

Har nu även parat min tik-hund, så går allt bra blir det valpar till sommaren Hoppas nu det tar sig. Lika spännande varje gång. Detta blir min 4e kull under mitt kennelnamn isåfall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar